Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • OnePlus 6

• Xiaomi Mi A1

• OnePlus 5T

• Samsung Galaxy A8 (2018)

• HTC U11+

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

Ritta

Ritta

• Lid sinds 11 december 2017
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 11 december 2017
  • 15:51

Wie kan mij helpen?

Ik heb een Sony XZ met 7.1.1 en een autoradio Pioneer AVIC-F10BT. De bluetooth-verbinding heeft een pincode die ik zelf kan wijzigen op de radio. Dit heeft altijd gewerkt totdat ik aan het prutsen ben gegaan.

Bij de overstap van provider stonden in eerste instantie de internetinstellingen niet goed. Dit heb ik over het hoofd gezien toen ik merkte dat de radio wel voor de telefoon verbonden was, maar niet voor de audio. Instelling bij BT van telefoon, ik kreeg het vinkje niet aan in Androïd.

Toen heb ik voor deze verbinding op vergeten geklikt, in de veronderstelling dat het net zo werkt als bij de wifi. Je bouwt de verbinding weer opnieuw op. Dit is dus niet het geval. Het enige dat vergeten wordt is de pincode.

Als ik verbinding probeer te maken krijg ik in een split-second de melding dat de pincode niet klopt (klopt, die is leeg) en er dus geen verbinding kan worden gemaakt. Ik kom hier niet doorheen.

Niet door de naam van de radio te wijzigen, of van mijn telefoon of van de pincode. Schijnbaar wordt juist het mac-adres onthouden en die kan ik niet veranderen.

Ook heb ik de telefoon twee keer gereset, één keer via Experia Compagnon en één keer via het eigen menu van de telefoon. Ik ben genoeg data kwijt, maar deze niet.

Heeft er iemand nog een ander idee hoe ik de oude verbinding "echt" kan vergeten?

Alvast mijn hartelijke dank! Ritta

Bewerkt (12 december 2017 10:08)
OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 851
  • Reputatie 10
  • 11 december 2017
  • 18:27

Cache en data van Bluetooth (systeem) app wissen?

Bewerkt (11 december 2017 18:27) | Typefout

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 7.1.1 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

Ritta

Ritta

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 december 2017
  • 18:37

Beste Onno,

Dank je wel voor je reactie.

Waar en hoe doe ik dat? Ik heb in de instellingen bij bluetooth niet zoveel mogelijkheden.

Bij de systeemapps zie ik Bluetooth MIDI-service, daarvan heb ik de data gewist, maar ook dat geeft hetzelfde resultaat.
Van delen via bluetooth heb ik ook de cache weggehaald, maar helaas.

Groetjes, Ritta

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5339
  • Reputatie 250
  • 14 december 2017
  • 12:06

meestal kun je de cache en gegevens wissen bij apparaatinstellingen/apps of applicaties klik rechtsboven systeem of systeem apps weergeven en zoek de bleutooth app klik erop kies opslagruimte en verwijder de gegevens en cache.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 851
  • Reputatie 10
  • 14 december 2017
  • 23:02

Precies wat ik bedoelde… gizmobinky is alleen veel sneller! (En ik zit in andere tijdzone)

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 8 N950U1- 7.1.1 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

Ritta

Ritta

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 januari 2018
  • 18:24

Helaas, zo werkt het dus niet bij/via Sony XZ met android 7.1.1. Ik heb geen app Bluetooth waar ik bij kan, wel 'delen via bluetooth' en de 'Bluetooth MIDI service'. Maar die onthouden de aangemelde apparaten niet. Ik heb mijn 18-jarige zoon er ook nog naar laten zoeken, omdat ik toch wel heel erg aan mezelf twijfelde. Een soort van blij dat ook hij het niet kon vinden, maar echt opschieten doet het zo natuurlijk niet.

Toch is het me vandaag, na een ingeving,  eindelijk gelukt opnieuw verbinding te maken en wel door  een extra app te installeren, namelijk 'Bluetooth Box'. Via deze app geprobeerd om verbinding te maken en nu kreeg ik wel  de gelegenheid  om de pincode in te voeren. Jippie!! Ik kan weer veilig bellen en navigeren in de auto!

OnnoJ en Gizmobinky, hartelijk dank voor jullie reacties en het meedenken.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5339
  • Reputatie 250
  • 9 januari 2018
  • 18:31

Die bluetooth app is er wel hoor ik denk alleen (gezien je andwoord) dat je op de verkeerde plek zoekt.

Maar wel fijn dat je terugkoppeling geeft en hoe jij het opgelost hebt 👍 daar zullen meerdere Sony xz gebruikers nog wel wat aan hebben.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren