Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 8 Sirocco

• OnePlus 6

• Xiaomi Mi A1

• Samsung Galaxy S9+

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

johnklavers2

johnklavers2

• Lid sinds 07 juli 2016
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2016
  • 17:29

Beste Android fan's.
Ik zou graag de chromecast in de auto willen gebruiken.
Zodat ik met minder stekkertjes hoef te werken. Heb een android tablet in de auto die verbinding staat met mijn iphone hotspot.

Maar de chromecast heeft en moet en zal netwerk nodig hebben.
Hoe kan ik mijn chromecast automatische contact laten maken met android tablet van samsung?

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 5567
  • Reputatie 250
  • 7 juli 2016
  • 18:38

Dat is wel mogelijk je hebt alleen een andere telefoon of tablet nodig die je eenmaal  als hotspot gebruikt, als de verbinding/setup van de chromecast eenmaal gemaakt is op de telefoon die je wilt gaan gebruiken heb je de tweede telefoon/tablet  niet meer nodig,  zie ook onderstaand YouTube filmpje bij 7.40 minuut wordt de setup voorgedaan. 

Enigste nadeel is dat je niet bij de instelling van de chromecast kunt komen om te updaten enz… Voor de rest werkt het prima ik heb het zelf voor een maandje geleden zelf nog gebruikt in mijn auto. 

Houdt wel in de gaten dat er behoorlijk veel data wordt verbruikt. 

Bewerkt (7 juli 2016 18:51) | youtube video toegevoegd
johnklavers2

johnklavers2

• Lid sinds 07 juli 2016
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2016
  • 19:03

Bedankt voor uw reactie.Ja dit verbruikt behoorlijk veel data.
Maar heb al iets gevonden om vanaf tablet muziek te streamen
mp3 kaartje erin van 64 gb ownee hij kan maar 32gb aan(waardeloos)
ga het eens proberen.

johnklavers2

johnklavers2

• Lid sinds 07 juli 2016
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2016
  • 16:15

Hoe kan ik met tablet note van samsung. Een hotspot creeren?Ik heb geen mobile gebeuren in mijn note. Alleen een wifi.Maar wat ik ook zoek. hotspot maken lukt niet.

OnnoJ

OnnoJ

• Lid sinds 26 februari 2013
  • Berichten 903
  • Reputatie 10
  • 9 juli 2016
  • 16:19

Als je geen mobiele data hebt kun je ook geen hotspot maken. Wat zou het nut zijn?

Een hotspot geeft wifi toegang tot internet via een toestel, maar geeft geen toegang tot het toestel.

Voor gegevensuitwisseling kan wel Bluetooth of wifi-direct worden gebruikt.

Bewerkt (9 juli 2016 16:24) | Aanvulling, correctie

Galaxy Note II N7100 - DN 4 Root (for testing only)
Galaxy Note 10.1 N8010 - 4.4.2 Root
Galaxy Note 4 N910F - 6.0.1 Stock (back-up)
Galaxy Note 5 N920T - Sold
Galaxy Note 8 N950U1- 7.1.1 (main phone)
Huawei Watch - stock AW 2.0
Gear S2 Classic - stock

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5567
  • Reputatie 250
  • 9 juli 2016
  • 16:45

Heb je de iPhone nog steeds niet verbonden met de chromecast in de auto. 

Installeer op beide toestellen de chromecast app,  zet hotspot aan op je iPhone en open de chromecast app op je iPhone die vraagt vervolgens om een wifi internet verbinding,  maak verbinding op de andere telefoon of tablet met de hotspot van je iPhone maak nu de verbinding/instellingen van de chromecast af op telefoon of tablet die verbonden is met de hotspot van de iPhone eenmaal klaar maak verbinding met de chromecast op je iPhone. 

Het enigste wat je elke keer moet doen als je de auto instapt is hotspot aanzetten op je iPhone die maakt dan automatisch verbinding met de chromecast. 

Thats it. 

Hotspot gaat niet werken op een tablet zonder internet  zoals OnnoJ al aangaf. 

Ps,  even uit nieuwsgierigheid wat wil je precies bereiken dan met de chromecast als het alleen voor muziek is zijn er allerlei bleutooth opties zoals Deze hier of een Parrot carkit mki9200, en zo zijn er nog wel meer. 

Als je autoradio een hdmi aansluiting heeft is het natuurlijk weer een ander verhaal. 

Bewerkt (9 juli 2016 17:06) | extra info toegevoegt
johnklavers2

johnklavers2

• Lid sinds 07 juli 2016
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 9 juli 2016
  • 18:19

Bedankt voor uw reactie.

Ik wil het juist andersom.

de iphone is de hotspot, tablet aangesloten en de tablet weer aangesloten op mijn chromecast.

Zodat ik de auto instap.
Mijn tablet kan gebruiken als ritten registratie, (blijkbaar heeft dat altijd internet nodig), navigatie, en mp3 speler

Mijn iphone zit natuurlijk bomvol met foto's. En met 32 gb kaartjes ben ik flexibel qua mp3's afspelen.
tevens kan ik natuurlijk tunein nog afspelen.

Hopelijk in de toekomst een wifi camera voor dashcam.

Maar mijn chromecast kan de wifi (hotspot) van tablet niet vinden. En ik vraag me af of het wel kan met een tablet.
Bedankt.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5567
  • Reputatie 250
  • 9 juli 2016
  • 18:32

dat kan niet,de tablet heeft namelijk geen internet je iphone wel en een chromecast heeft een internet verbinding nodig op het apparaat waarmee hij verbonden is.

Bewerkt (9 juli 2016 18:34)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5567
  • Reputatie 250
  • 9 juli 2016
  • 18:48

je zou kunnen proberen om de chromecast eerst te resetten en overnieuw beginnen met eerst de tablet en dan de iphone gebruiken met het instellen.

of je zorgt dat de tablet verbonden is met een thuis wifi netwerk in de buurt en schakel dan de hotspot in van de tablet en probeer zo verbinding te maken met de chromecast om het instellen af te maken, als dat lukt kun je later de hotspot van je iphone gebruiken als doorgeefluik van internet.

Bewerkt (9 juli 2016 18:51)
gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 5567
  • Reputatie 250
  • 9 juli 2016
  • 19:26

Oja dat gaat hem ook niet worden zit ik me net te bedenken,  zodra je hotspot aanzet gaat Wi-Fi uit.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren