Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

• Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

• Bully: Anniversary Edition

• Paper Wings

• Pokémon GO

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 8 Sirocco

• OnePlus 6

• Xiaomi Mi A1

• Samsung Galaxy S9+

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

Haral

Haral

• Lid sinds 19 augustus 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 30 december 2015
  • 17:58

Hoi,

Na een nieuwe tv nu ook maar eens een Chromecast aangeschaft (versie 2), maar ik krijg het ding met geen mogelijkheid aan de praat.

Na het inpluggen krijg ik netjes het scherm op mijn tv met de verwijzing naar chromcast.com/setup. Ik installeer de app, start die en de ChromecastXXXX wordt gevonden. Via tab "apparaten" moet die vervolgens ingesteld worden. En dat lukt niet. Het blijft maar hangen op "Verbinding maken met ChromecastXXXX". Heb zowel 2,4 als 5 Ghz geprobeerd (zou met de nieuwe versie van Chromecast overigens niet uit moeten maken) en de instellingen van de router nagelopen (voor zover mijn netwerkkennis dat toelaat), maar helaas. Hij blijft hangen op "Verbinding maken met…".  Aan het feitelijke verbinden met mijn wifi (een latere stap in de setup-procedure) kom ik dus niet eens toe. Ik gebruik een Nexus 5.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Bewerkt (30 december 2015 17:59) | toegevoegd welk apparaat ik gebruik

LG G6 | MiPad 2

Haral

Haral

• Lid sinds 19 augustus 2011
  • Berichten 57
  • Reputatie 0
  • 31 december 2015
  • 11:10

Opgelost. Adguard blokkeerde de verbinding blijkbaar. Na het uitschakelen van Adguard werkte het zonder problemen.

LG G6 | MiPad 2

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren